Blog
Blog kao digitalni trag zapisa o vazduhu
Saga „Blog kao digitalni trag“ zanimljivih, uglavnom naučno utemeljenih priča i istorijskih osvrta na temu vazduha započela je pre tačno tri godine – 7. septembra 2022. Prva objava na našem blogu bila je tiha najava velikih promena: novi brend, novi sajt, nova era.
Počeli smo skromno, sa svega dva teksta u prvoj godini. Ali ti tekstovi nisu bili „samo” vesti. Bili su svetionik na početku naše digitalne rute, osvetljavajući nam put. Od tada, korak po korak, blog Marquis Intelligence je postao mesto gde se susreću tehnologija, zdravlje, arhitektura i svakodnevica.
VIDI TAKOĐE: Novi brend i veb sajt Marquis Intelligence
VIDI TAKOĐE: Tehničko rešenje Marquis Intelligence nagrađeno u Londonu
Čitaoci ne ostaju ravnodušni
U tri godine objavili smo mnoštvo tekstova o zagađenju vazduha i njegovom uticaju na čovekovo zdravlje, poslovne rezultate kompanija i fluktuaciji zaposlenih. Takođe pisali smo i o interesantnim istorijskim činjenicama Titaniku, velikom smogu u Londonu, poslednjoj žrtvi velikih boginja.
To nisu bile bajke. Ali su često bile lepše, čudesnije i korisnije od bilo kog šablonskog sadržaja koji algoritam voli.
I nije sve ostalo samo na rečima.
Jedan naučnik, autor rada o ekološkoj opravdanosti rudarenja litijuma u Srbiji, rekao nam je da je prilikom pripreme za javni nastup koristio upravo naš blog – zbog njegove autentičnosti i preciznosti, bez krivljenja izvornog teksta.
Na našem LinkedIn profilu promovišemo naše blogove na engleskom jeziku. Dirnut našom pričom o Velikom smoga u Londonu 1952. godine javio nam se i gospodin iz Londona – Alan Gregory, koji je kao dečak bio očevidac ovog događaja. Komentar koji nam je ostavio na sajtu ostaje kao digitalni trag jedne životne i ujedno istorijske priče.
„Bio sam u Londonu tada – imao sam 8 godina – i gledao kako autobuse vodi čovek s lampom u ruci. Živeli smo u zajedničkoj kući koja je ložila ugalj.“
– Alan Gregory, veštak za požare u ventilacionim kanalima kuhinja.
VIDI TAKOĐE: Veliki smog u Londonu (1952): Pouke iz prošlosti
Ne brojimo reči. Merimo vrednost koju ostavljaju.
Godinama kasnije, ne osvrćemo se da vidimo koliko smo puta nešto objavili, već da li to što smo objavili ima vrednost za čitaoce. Ima. Koliko puta je neko podelio tekst sa prijateljem. Koliko puta je neko, čitajući o PM česticama, jonizaciji ili Florens Najtingejl, zastao i rekao: „Ovo nisam znao. Ali sada znam.“
Na tom mestu, blog Marquis Intelligence je postao prostor u kojem se tehnologija dodiruje sa ljudskom pričom, emocijom i važnošću trenutka.
Reči su važne, ali ne njihov broj, nego njihov smisao i svrha. U digitalnoj eri, eri struktuiranja svega pod obavezno, i mi smo formirali sve poslovne procese u oblasti marketinga, ali je obaveza ostala da svaki tekst ima dušu. Da ima ljudski dodir i toplinu, čak i onda kada pišemo o teškim temama. Sve mora da bude smisleno, razumljivo i čitljivo, provereno i tačno.
Digitalizacija koja se razvija zajedno sa firmom
„Naš blog nije mrtva arhiva, već živa platforma! Živa vatra informacija i ideja!“ Vladimir Janaćković, CEO Marquis Intelligence
Digitalizacija za nas nije bila projekat sa rokom. Bila je proces – odluka da se razvijamo, učimo, dokumentujemo ono što znamo i delimo ono u šta verujemo. Ne glasno, već autentično, a jedan od kanala je i blog kao digitalni trag. Ne da bismo bili primećeni, već da bismo bili korisni.
Svaka objava koju smo napisali nosila je deo nas:
- deo znanja,
- deo iskustva sa terena,
- i deo brige za zdraviji, pametniji prostor u kojem čovek nije broj, već biće koje diše.
Blog kao digitalni trag pod vođstvom eksperta
Upravo zato, u trenutku kada je u toku SEO optimizacija blog sadržaja, potvrđuje se da naš blog nije bio samo forma – već deo šire, pažljivo građene digitalne strategije. On se razvija sa nama, u ritmu promena, prateći i oblikujući ono što postajemo kao firma.
Razvija se i pod budnim okom našeg konsultanta Dragana Varagića,eksperta za digitalni marketing. Njegova podrška i uvidi iz oblasti digitalne strategije bili ključni u formiranju našeg online identiteta. Ovaj proces je uvršten i kao studija slučaja u njegovoj knjizi „Modelovanje digitalnog marketinga”, uz zahvalnicu koja stoji kao potvrda kvalitetne saradnje i međusobnog poverenja.
Takođe, Marquis Intelligence bio mu je inspiracija za tekst pod naslovom:
Studija slučaja: Kako je opis 4D modela na sajtu Marquis.rs ostvario glavni kompanijski cilj u samo nekoliko dana?
Gde smo stigli. Da li nastavljamo?
Tri godine kasnije – stigli smo do mesta koje nije na vrhu pretraga, ali jeste u srcima onih koji veruju u sadržaj s dušom. Došli smo do zajednice ljudi koji znaju da je kvalitet vazduha jednako važan kao i kvalitet reči.
I da – nastavljamo.
Jer digitalizacija nije statična ni završena – ona se razvija i živi sa preduzećem, prilagođava se ritmu promene i otvara nova vrata za smislen dijalog sa svetom. Marquis Intelligence blog nije gotov. On tek počinje da govori ono što drugi tek treba da izgovore. O stvarima koje ne svetle na naslovnicama, ali svetle u ljudima koji razumeju vrednost nevidljivog.
Vidimo se u sledećem poglavlju.
Sledeće poglavlje?
Zbog izuzetnog interesovanja za sadržaje koje objavljujemo – na sajtu, LinkedIn-u i drugim kanalima, od kojih pojedini dosežu blizu 20.000 pregleda – odlučili smo da počnemo novo poglavlje.
Pravi mali intelektualni, a pomalo i glamurozni poduhvat – posvećen upravo vazduhu.
Više o tome – uskoro.
Pratite nas i na LinkedIn-u kako ne biste propustili novosti.
Hvala.
Ako ste ikada čitali jedan od tih tekstova – vi ste deo ove priče. Ako ste ih delili, komentarisali, ili samo zapamtili – vi ste razlog zašto pišemo.
Marquis Intelligence blog se nastavlja. Jer svet se menja. I jer ima još mnogo toga što treba reći – jasno, toplo i s poštovanjem.
I na kraju naš Blog kao digitalni trag nije savršen. Ono što mu po mišljenjima eksperata nedostaje jeste da treba glasnije da kažemo da Marquis Intelligence pruža vrhunsku uslugu za ventilaciju vaših domova, obezbeđujući zdrav vazduh uz uštedu energije i savremena rešenja za unutrašnju klimu.
Ovaj tekst je deo serije objava kojima se prezentuju rad i rezultati poslovanja Marquis Intelligence. Dokument broj: MI-PROM-25.014 Blog kao digitalni trag zapisa o vazduhu.